Szerintem ezek jó zenék

Szerintem ezek jó zenék

Hatvannyolcadik...

2016. szeptember 05. - nemtudommilegyenanevem

Freddie Mercury ma lenne 70 éves. Mindenhol róla lehet olvasni, élvezné nagyon, ha itt lenne köztünk, hogy az egész világ vele foglalkozik...

Én 12 éves koromban világosodtam meg abból a szempontból, hogy rájöttem, a Queen a világ legjobb zenekara! :) Ma már nem csak őket illetném ezzel a címmel, de kamaszkorom kezdetén szó szerint semmit nem hallgattam, csak és kizárólag Queent. És Freddie-ről meg kellett állapítanom már ily zsenge koromban, hogy a legnagyobb énekes a Föld nevű bolygón. Ezt viszont ma is így gondolom, az úgynevezett "könnyűzenében" egész biztosan nincs nála tehetségesebb énekes, aki ráadásul isteni zseni volt a dalszerzést illetően is! Amik a rádióban néha még mennek tőlük, az csak a jéghegy csúcsa, ahogy mondani szokás; ő mindent tudott írni ragtime-tól kezdve metálon át egészen a legfinomabb operaszerű kórusművekig. És ha már opera, még oda is átruccant ő, aki Hendrix halálakor bezárta a megélhetése kulcsát jelentő butikját tisztelete jeléül.

Szóval én imádom őt.

Egy csipetnyit nyújtanék át a munkásságából, mely idén már hihetetlen, de 25 éve megszakadt. Mivel egykori  állítása szerint ő biztos, hogy a pokolba került - mert ott marha jó lehet a hangulat - ezért valahol odalenn ontja már magából a rockzenét, a waltzert, a sanzont, az indulót...ki tudja, hányféle műfaj létezik...és lehet, hogy odalenn jókat röhög a "fenti" világon, hogy mennyi tehetségtelen senkiházi lepte el a rádiót, a tévét, az egész világot.

 

Szevasz Frédi.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://szerintemezekjozenek.blog.hu/api/trackback/id/tr3211679221

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása